23 sierpnia, 2014

Owsianka

IDEALNA NA ŚNIADANIE


Owsianka zajmuje 3 miejsce w rankingu najzdrowszych produktów świata.


Dlaczego warto jeść owsiankę?
- jest źródłem żelaza, magnezu i wiele witamin potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu
- jest źródłem błonnika, który jak szczotka wymiata wszystkie produkty przemiany materii
- zawarty w ziarnach owsa kwas oleinowy chroni przed nowotworami
- jest zdrowa i sycąca
- dostarcza organizmowi substancje antydepresyjne 
- zjadana codziennie zapewnia większą sprawność fizyczną
- jest źródłem silnych utleniaczy (opóźnia proces starzenia się)
-stabilizuje poziom cukru we krwi

Jak przygotować owsiankę?
w zależności od upodobań ;)
Można gotować przez chwilę w mleku lub wodzie. Albo zalać gorącą wodę i odczekać aż płatki napęcznieją i zalać mlekiem, jogurtem albo
kefirem.

Z czym jeść owsiankę ?
Owsiankę można zjeść na słodko jak i na słono. 
Mnie najbardziej przypadła do gustu wersja na słodko. 
Dodaję zazwyczaj mleko kokosowe, owoce, orzechy, suszona owoce, masło orzechowe, miód, płatki pełnoziarniste.







Przykładowa owsianka:


Czego potrzebujemy?
- płatki owsiane
- mleko kokosowe
- owoce ( w tym przypadku melon, ananas , truskawka , śliwka)
- suszona żurawina
- pestki dynii
- otręby żytnie
- cynamon

Płatki gotujemy przez ok 2 minuty albo zalewamy je gorącą wodą. Dolewamy mleka kokosowego i dodajemy pokrojone owoce , pestki z dyni, otręby i posypujemy cynamonem ;)
Możemy także dodać łyżkę miodu lub masła orzechowego .







P.S 

Płatki owsiane możemy wykorzystać także jako mąkę do pieczenia przeróżnych czas ( wystarczy je tylko zblendować. ! ;) Ja ostatnio użyłam do ciasta marchewkowego i musze przyznać, że było naprawdę bardzo dobre.


UDANEGO WEEKENDU !
Pola








1 komentarz:

  1. jak zmieniasz czcionki? :) Prosze o pomoc :)

    Zapraszam do mnie: http://zosiaskorupka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń